Bij ons draait het om uw tevredenheid, vandaar dat we graag te weten komen hoe tevreden u bent. Dit kunt u laagdrempelig doen door ons tussentijds op de hoogte te stellen, anderzijds meten we door jaarlijks de zorg die wij bieden met een enquete formulier. Wij vragen cliënten naar hun ervaringen en of ze tevreden zijn over de geboden zorg zijn. Mocht het niet mogelijk zijn om cliënten te benaderen, dan zoeken wij contact met zijn of haar naasten. Wij maken continu werk van de kwaliteit van onze zorgverlening. Daarom werken wij volgens het HKZ-keurmerk. Bovendien stellen we hoge eisen aan onze medewerkers. Succesvolle kwaliteitsverbetering begint echter met goed luisteren naar de mensen die gebruikmaken van onze zorgverlening.
Niet tevreden?
Als allereerst vinden wij het uitermate vervelend dat u niet tevreden bent over de zorg en willen wij dit graag voor u oplossen. Het kan zijn dat u verkeerd bejegend bent of dat er afspraken niet zijn nagekomen. In alle gevallen vragen wij u het volgende te doen:
Bespreek het met de medewerker
Het bespreekbaar maken van uw ontevredenheid met een medewerker zou in de meeste gevallen het probleem moeten oplossen. Blijf niet met uw probleem zitten, daar krijgt u stress van en dat kunt u beter voorkomen. We gaan ervan uit dat onze medewerkers er altijd naar streven om uw ontevredenheid weg te nemen.
Neem contact op met een direct leidinggevende
Wanneer u ervaart dat u er niet gaat uitkomen met onze medewerker, dan kunt u het beste contact leggen met onze direct leidinggevende. Hij heeft meer middelen om het probleem voor u op te lossen en op die manier uw tevreden te maken. Via onze medewerkers kunt u vragen naar de contactgegevens van zijn of haar direct leidinggevende. Het is ook mogelijk om dat te doen door contact met ons op te nemen. Zie contact formulier
Een onafhankelijke klachtenfunctionaris
Ondanks dat wij er niet vanuit gaan dat het zo ver gaat komen, willen wij toch de mogelijkheid bieden om uw klacht bij een klachtenfunctionaris neer te leggen die onafhankelijk is. Hij zal uw klacht behandelen met een streven om beide partijen overeen te laten komen.
Wij zijn aangesloten bij Quasir expertisecentrum Klachten, Calamiteiten en Geschillen: Quasir Postbus 10217940 KA Meppel T: 085-4874012